Kurma lagiii....

Asalnya aku nk masak sup ayam...tapi ntah nape tetiba masa menumis bahan2 aku boleh tukar ke masak kurma pulak...memandangkan bahan2 asas masak kurma ngan sup ni sama je sesuka hati aku jelah nk buat apa....janji aku masak...menu kedua aku pulak asparagus goreng belacan+petai yg aku masukkan tanpa perancangan juga...yg last sekali tauhu sumbat udang...yg ni mmg aku rancang...first time buat resepi ni sedap pulak...lenkali aku nak buat kecik2 sikit bior senang nak ngap pastu kena lebihkan udang sikit...yg ni aku buh sikit je dlm 25 ekor...yerlah camna tak sikit..dah aku gi giant beli udang ngan ayam bwk 30 hengget je...tak cukup karang malu pulak aku kt budak cashier tu...nk singgah bank cucuk duit malas pulak...tauhu ni makan gitu je pun sedap...seswai tuk org berdiet.... aku buat 8 ketul tp dlm gambor ada 4 ketul je sbb 4 ketul lg masih dok dlm kuali...









1 comments:



yusmar said...

menarik la tgk tauhu sumbat udang tu. Blh cuba nnt