Tahlil 8 Ogos....

Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar walaupun ada gak perancangan asal yg kena kansel...Aku hanya jemput adik beradik belah aku n asben n jiran sebelah umah aku je...adalah 3 buah umah...kwangkwangkwang....nak jemput kawan2 tapi aku tak sempat....oppsss tak sempat ke? lebih kurang gitulah memandangkan aku sibuk sikit semenjak kebelakangan ni...Ikutkan list tetamu semua lebih kurang 130-140 orang campur kawan2 asben aku dlm 10 org tak silap aku dia jemput....opsss tak lupa boss aku n 2-3 org kuat kt opis...mak aiii ramainyaaaaa....yang paling ramai sbnrnya adik beradik aku ngan anak2 buah aku...muat ke rumah aku...seriau gak ni sbb tarak khemah...tawakal jelah yg penting nawaitu....

Makanan aku order je antaranya gulai ikan masin+nenas...ayam masak kicap...sayur campur....asam rebus batang keladi...dan ada gak yg aku masak sikit kt umah...sambal cili api hati ayam+pedal+petai...ikan goreng...sambal belacan+ulam2an...air pulak yg very d simple...sarsi...hehehehe...desert aku tak buat apa langsung sbb mmg tak sempat...hajat nak buat puding tapi nk beli barang pun aku x sempat...aku cuma sempat order cream puff ngan kuih koci je...ater buah pun smpi aku lupa nak beli...apalah agaknya yg ada dlm otak aku agaknya...tapi alhamdulillah murah rezeki aku n tetamu2 aku...bila smpi je masanya mak aii tu dia...sampai tak cukup meja nak letak kuih2 yg dorang bwk...biasalahkan kalo kenduri ni mesti ada yang bwk makanan...donut ada...karipap ada...kuih tako ada...tepung pelita ada...agar2 ada...kek coklat ada...kuih gertas ada...seri muka ada...apa lagi yer...smpi aku lupa sbb dh dkt 2 minggu berlalu...hahahahaha

TAPI sayang aku langsung tak sempat nak ambik gambar semua tu...malah gambar2 suasana kenduri n kehadiran semua family...aku tak sempat ambik sbb sibuk...malah LUPA sebenarnya sbb sibuk melayan tetamu...borak2 smpi lupa diri...

aku cuma smpt rakam ni je...suasana sblm kenduri...itupun seciput...huhuhu













0 comments: