Cerita this weekend...

Dah lama tak update blog...
  • hari sabtu aritu balik kampung asben...aku ingat nk balik awal sikit sebab balik lewat2 ni buat penat je...alih2 lambat gak sbb asben kena gi KL last minit...dia smpi umah dah nak maghrib...sempat gak aku kemas umah siap2...basuh kain baju dulu...lipat kain baju...balik karang takde penat...aku mmg tak suka tinggalkan umah bersepah kalau nak kemana2...mentara nak smpi kampung tu ntah berapa kali anak sulong aku talipon tanya bila nk smpi...pagi sabtu tu dia dah balik dulu dengan Ateh dia...mana tak lambatnya...aku singgah JJ jap beli barang...dah le dh lambat, lagi lambat...pastu dah dekat smpi aku singgah pulak pekan...hehehehe sepanjang jalan kalo blh nak menyinggah...sib baik takde 7 perhentian...smpi kampung MIL ngan SIL dah gi umah org kenduri...aku mmg malas nak pergi malam tu sbb aku nk gi ahad je...
  • ahad MIL nak masak nasik lemak tu breakfast...dia masak nasik aku buat sambal...lepas makan2 aku lepak...aku tak makan pun...layan asben ngan anak2 je...simpan perut nk makan kt umah org kenduri...pukul 11 semua dah sebok bersiap2 nak gi kenduri...pukul 12.00 baru kitorang keluar rumah menuju kerumah pakcik asben...semua kena bertolak dari rumah dia...kitorang smpi semua dah siap...terkejut aku tgk satu bas yg pergi...mak kooo ramainya yg mengantor...ingatkan beberapa kereta je...tak terpikir di akalku smpi sewa bas...bukannya jauh no umah pihak perempuan...kalau bwk keter cam F1 10-15 dh sampai...kalau bwk mcm pemandu berhemah dlm 20 minit adalah...sib baik kahwin ngan org dekat...kalo kahwin ngan org jauh aku pikir gak berulang2 kali nk ikut mengantor ke dak...aku bukan suka sgt gi umah org kahwin ni...mentang2 aku dh kahwin...hehehehe
  • Mentara tunggu pengantin lelaki siap kitorang dok tunggu jelah tepi jalan...cuaca pun tak panas...sedang2 ok je...beberapa minit tunggu pelik gak nape pengantik lelaki tak siap2...dia dah bertolak awal dulu ke rumah persinggahan sbb nak bersiap2...rupa2nya sampin tertinggal kat umah daaaa...adehhh macam2 hal...kena suruh org gi balik ambik kt umah...sib baik dekat...tapi jenuh gak le kitorang menunggu...dah le masing2 gaya mcm mak datin...sib baik baby aku asben yg dokong...kalo aku yg dokong mau muka aku berubah wajah...hahahaha
  • balik dari umah kenduri semua jadi ular sawa kekenyangan...masing2 sebok carik bantal...kebetulan hujan pulak tu...sedap jelah tidor...dekat pukul 6 semua bangun...minum petang skjp pastu semua bertolak balik...

0 comments: